Za človeško civilizacijo je značilno, da je v preteklosti to bila največji del skupnost ljudi in bogov. Ljudje so od bogov pričakovali rešitve, jih obravnavali, kritizirali njihovo obnašanje, prosili za pomoč, žrtvovali bogovom tudi človeška življenja in pričakovali od njih vse vrste pomoči kot ljudska skupnost in kot posamezniki. Danes so bogovi potisnjeni v ozadje in so bistveno manj pomembni kot so bili v preteklosti. Njihovo mesto iz preteklosti so v sodobnem svetu prevzeli oblastni politiki v najširšem pomenu besede. Sodobni odnos do politikov je približno enak ali podoben, kot je bil v preteklosti odnos do bogov. V življenjskih težavah je človeštvo prosilo boga oziroma bogove za pomoč in jo od njih pričakovalo, podobno kot mi danes v globalnem in geografsko omejenem območju pričakujemo, da bodo politiki rešili vse težave. Človeštvo je bogove poveličevalo, odklanjalo, zaničevalo, obtoževalo, njihovega ravnanja ni razumelo, ni jim izkazovalo dolžnega spoštovanja in jih kritiziralo, podobno kot danes ravnamo s politiki. V določenih obdobjih je ljudstvo hotelo zamenjati bogove, tako kot se danes menjujejo oblasti in oblastne osebnosti. Podobno kot rušimo danes spomenike politikom iz preteklosti, so tudi določeni režimi in ljudstva uničevali spomenike, posvečene bogovom.
V množici bogov je človeštvo izoblikovalo »dobre« in »slabe« bogove, kot je to tudi danes nesporno dejstvo med politiki. Bogovi so bili povišani, živeli so na najlepših območjih zemlje ali pa bili nadzemeljski. Saj to je znano tudi pri politikih. Bogovi pa so, enako kot današnji človeški politični velikani, nemočni pred naravo. Sprožali naravne procese v korist ljudi ali pa v njihovo tragedijo. Tudi posamezni oblastniki so bili, in se še vedno najdejo, ki so prepričani, da so od boga izbrani in da imajo posebne pravice oziroma da jih je potrebno posebej spoštovati. Danes to spoštovanje do »od bogov izbranih politikov« izražajo člani političnih strank do svojih strankarskih voditeljev, ki podobno, kot so to zahtevali bogovi, zahtevajo absolutno poslušnost in zasledovanje ciljev, ki jih določajo njihovi voditelji, sicer jih slednji kaznujejo. V nekaterih primerih so politiki lahko postali predmet vere ali kulta (npr. v totalitarnih režimih), kjer so bili čaščeni skoraj kot nadnaravne osebnosti. Ni sporno, da politiki in bogovi vplivajo na družbo in življenje ljudi, s tem da politiki oblikujejo politiko, ki vpliva na državljane, medtem ko so bogovi v preteklosti vplivali na verovanja, vrednote in običaje ljudi.
Zanimivo je, da je v preteklosti borba zoper slabe bogove, ne pa tudi dobre, podobna, kot je danes borba zoper slabe oziroma nesposobne oblastne politične osebnosti. Primarno je to nespoštovanje in njihovo zanemarjanje oziroma pozaba. (Borba zoper bogove ne pomeni danes borbe zoper verska prepričanja, saj so le-ta ena od temeljnih človekovih pravic, kar pomeni, da imajo ljudje pravico izbirati in izražati svojo vero ali nevero v skladi z načelom svobode veroizpovedi. Enako borba zoper slabega politika ne pomeni borbe zoper oblast in državo.) Sodobno izobraževanje in ozaveščanje ljudi prispeva k temu, da se ni treba boriti zoper bogove, je pa nujno boriti se zoper slabe politike na oblasti, k čemur pa današnje izobraževanje in ozaveščanje ne prispeva veliko. Izobraževanje o političnih zadevah in tudi razumevanje političnih sistemov, procesov in vprašanj je pomanjkljivo, zlasti sodeč po nesodelovanju ljudi na volitvah. Večine ljudi ne zanima pisanje in izražanje mnenja o političnih vprašanjih v javnosti, češ da nimajo nobenega pomena. Lobiranje je pomanjkljivo urejeno in netransparentno. Pri volitvah in v političnem procesu se ne podpira kandidatov, ki se izkazujejo kot pošteni, odgovorni in sposobni voditelji. Nobene pozornosti ne posvečamo na njihovo preteklo delo, stališča in integriteto! Ni kritičnega razmišljanja o političnih obljubah pred volitvami. Če politik krši zakonodajo ali deluje nezakonito, se izjemoma injicirajo pravni postopki za njegov odpoklic oziroma sprožajo postopki nadzora. Borba proti slabim politikam je dolgoročen proces, zato se ne sme obupati, saj je za aktivno delovanje posameznika in skupin proti slabim politikom ključna vztrajnost.
Nekateri so mnenja, da bo umetna inteligenca prevzela vlogo bogov in politikov, vendar o tem kdaj drugič!